Slow Content. Continguts fets com les croquetes de la iaia

Slow Content. Creació de continguts visuals per la web

Cal reconèixer que estem saturats de continguts. Fa anys ens han dit "el contingut és el rei" i ens hem obsessionat en crear, crear, crear donant prioritat a la quantitat. Doncs jo dic prou, i a partir d'ara apostaré per slow content, com a creador i consumidor de contingut. A partir d'ara prepararé contingut poc a poc, a foc lent, com la cuina de l'àvia.

Quin és el secret de les croquetes de la iaia? 

Si mirem com cuinen les nostres àvies veurem que el "secret" és el temps. Dediquen les hores necessàries a la preparació de cada ingredient, sense voler accelerar el procés. Som conscients que no podem fer un suquet en 2 minuts. Doncs hem d'aplicar el mateix principi a la creació de continguts: cal dedicar temps a l'elaboració del tema, en la redacció i en el contingut visual.

L'Slow Content és un moviment que s'està estenent des dels propis creadors, on es vol recuperar la qualitat. S'aposta per introduir el consum lent, únic, fresc i original orientat a un lector que busca continguts de qualitat. Hi ha un públic que dedica temps en buscar informació, per llegir-la, compartir-la o comentar-la.

Pensar en crear "continguts lents" no vol dir deixar de planificar, ni improvisar contingut quan ens vingui bé, tot el contrari. Cal marcar un calendari per mantenir una constància de publicació, definir uns tempos més llargs per tenir temps en observar l'entorn, i pensar què espera el nostre lector de nosaltres. Entre publicació i publicació tindrem temps per buscar més fonts d'informació, llegir més, sortir del nostre cercle i mirar que hi ha més enllà, només d'aquesta manera podem seguir donant continguts de qualitat i diferents.

I tu, t'apuntes a la corrent de "Slow Content"?

Slow Content. Creació de continguts visuals per la web

Publica un comentari a l'entrada

Un cop d'ull a l'Instagram

Disseny de Pau Ricart adaptat de OddThemes